mandag den 26. november 2012

Kreativ vennemiddag

Hva´mener jeg med det ??

JOW jeg mener, at det ofte bliver sådan at man sidder bænket over go mad ALT for længe - jamen det er da hyggeligt, men faktisk er det også ren hygge at lave noget sådan ind imellem retterne - især når der er unge teens med hæhæ..

Vores venner er heldigvis med på det værste - og hvor kommer mine juletræs ranker så ind?!!

Jeg havde købt lidt gaver og lavet lidt hæklerier til gaver også - og så skulle vi spille banko - det gav mig jo mulighed til at tænke på hvem der skulle ha hvad, når der blev råbt banko på rækken og pladen fuld.

Selvfølgelig skulle de, der kan li mine hæklerier, have dem som gave - ´.. Min kære veninde fik denne ranke og har faktisk bestilt en mere, bare i andre farver. Hendes skønne datter fik en anden slags..

 Nemlig en ranke i disse farver - de faldt i go jord =
PYYHAA..

Jeg ku ikke la vær med at lege drillenisse for de unge knægte der var med - de skulle osse nyde godt af mine hæklede juletræer hihi.. De fik hver gang de havde banko på rækken - et af disse træer... hæ hæ







 Der kom mange kommentarer på det - og der var vist ingen tvivl om at de sku på juletræet til jul..

Men rolig nu - der var altså også gaver der bare passede på både drenge og piger og som de kunne bruge til noget.. 

Jeg havde også lavet en anden kreativ leg - den må i høre om en anden gang...

Hvad gør i ved alt det i laver? 
Giver i også væk?

8 kommentarer:

  1. Jeg har også gang i de små juletræer, som jeg har planer om at sætte på julegaverne i år

    SvarSlet
  2. De er så fine de juletræer ;0) Prøv at tjekke mit indlæg idag ;0) Det er yderst sjældent at jeg har noget af det jeg selv laver ;0) Der er altid en der synes det er fint om jeg vil lave en mere. Det ender altid med at jeg forærer det jeg har væk, når nu der er nogen der gerne vil have det ;0)

    SvarSlet
  3. Ja jeg giver også tit væk, eller bytter. Er ret glad for en god byttehandel ( man er ikke nordjyde for ingenting)
    Du lægger vel ikke inde med en opskrift på de juletræer?
    (0:

    SvarSlet
    Svar
    1. Den danske udgave findes i bladet kreativ strik hvis du kan nøjes med en engelsk udgave kan du finde et link på min blog www.ravogkrat.blogspot.dk
      God aften til dig :-)

      Slet
    2. Tak Tak... Så mangler jeg bare at finde det blad. Forstår ikke helt den engelske (0:

      Slet
  4. hej Iben. Jeg får ikke lavet så meget ud over de lidt større strikketrøjer - og dem giver jeg også væk. (til mor og søstre). Ligeså adventskranse. Jeg laver pakkespil i juledagene- det er sjovt.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  5. Søde Iben der er gang i stor produktionen kan jeg se
    Super flotte er de og farverne kan jo varieres i stor stil
    Jeg bliver også helt varm om hjertet når en modtager bliver glad for det jeg giver væk
    Lyder som et super hyggelig aften I havde med venner og familie knus til dig :-)

    SvarSlet
  6. Hej Iben din lille skabsnisse - du juler da for vildt gør du ikke? (er simpelthen nødt til at spørge dig om du også siger ikke istedet for ikk - det plejer Randrusianere at gøre...
    Nå men du er da bare en helt fantastisk pædagog - øh... vært.
    Lover ikke at drille mere. Jeg er sikker på at dine venner føler sig som blommen i et æg, når de er gæster hos dig. Du er eminent til at finde hyggen og nærværet frem.
    God aften.
    Knus Jette

    SvarSlet